dinsdag, maart 14

Ezel II

Regels zijn regels. Eén regel is dat je geen klanten kan terugbellen zonder toestemming. Dat houdt in dat je eerst naar Traffic (de regelaars van alle telefoonstromen) moet lopen en vervolgens smeken of je asjeblieft uit de telefoon mag om een klant te bellen.
Ik heb een hekel aan dat gebedel en dat gezeur. Geen klanten aan de lijn, dan snel maar even die klant terugbellen. Meestal geen probleem, maar vrijdag ging dat anders.

Ik had hem beloofd te bellen en ik hou me aan de afaspraken. Ik log mezelf uit en toets de man zijn telefoonnummer. Als hij opneemt zie ik uit mijn ooghoek wat beweging en discussie. Mijn teamleider staat druk te gebaren naar iemand van traffic. Vervolgens lopen ze twee man sterk mijn kant op.
'Saved by the bell' denk ik nog aangezien ze moeilijk iets tegen me kunnen zeggen terwijl de klant mij spreekt. Mijn teamleider reageerd echter zijn frustraties af op een velletje papier dat op mijn bureau ligt. 'Volgende keer eerst vragen.' staat er met grote letters. Op een andere velletje schrijft hij '20 WACHTENDE!!!!'
Als ik klaar ben met de klant loopt hij naar me toe. 'Heb je het gelezen?' Ik knik en begroet een volgende klant. Inmiddels is de wachtrij plotseling 0 wachtende geworden. Ik kan het niet helpen om niet stiekem te denken dat zijn reactie overtrokken was en dat het me aan mijn reet kan roesten. De rest van de dag spreken we geen woord meer tegen elkaar.

8 Comments:

At 14/3/06 09:22, Anonymous Anoniem said...

Een typisch geval van een teamleider die alles by the book wil doen, zelfs al zijn er nul wachtenden!

Terecht dat je even een dag niets meer tegen hem hebt gezegd.

 
At 14/3/06 13:11, Anonymous Anoniem said...

En praten jullie nu weer?

 
At 14/3/06 18:10, Blogger Gwendolin said...

@ oh, ja zo is hij wel.

@ esther, jawel. maar die dag lagen wee voor het eerst in de clinch

 
At 14/3/06 21:06, Blogger Gonda said...

Time to move on!
Het is niet fijn om ergens te werken waar onbenullige dingen zulke grote irritaties worden.
Weet je baas niet dat uitzonderingen de regel bevestigen?! Wat een domme halsstarrigheid van die baas!

 
At 14/3/06 21:52, Anonymous Anoniem said...

Er zijn mensen die de woorden niet waard zijn. Laat 'm lekker zelf gaan bellen!

 
At 15/3/06 12:25, Blogger Gwendolin said...

@ jess, tja, hij was chagerjnig. ho9ord ik later

@ goentah, daar was ik al mee bezig. nu alleen nog die andere baan :)

@ moniq, Haaha asl hij dat nou eens deed!! hij meost eens weten wat je meemaakt aan de telefoon

 
At 15/3/06 16:35, Blogger Petra said...

Zo ben ik dus ergens ontslagen. Eigen initiatief...

 
At 15/3/06 21:41, Blogger Gwendolin said...

@ petra... echt??? dan zou ik dara niet eens meer willen werken zeg... bah

@ momo, jep, ikke ook blij:)

 

Een reactie posten

<< Home